1 2 3 4

21 Aralık 2012 Cuma

"Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi" Projesi


Haber: 'Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi' Projesi

Ağrı'da "Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi" Projesi kapsamında toplu temelli erken çocukluk hizmetlerinin yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmalara başlandı.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın UNICEF'in teknik desteği ve Avrupa Birliği'nin finansal desteği ile hayata geçirdiği "Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi" projesi, 10 pilot ilerinden biri olan Ağrı'da da başladı. Konu ile ilgili gazetecilere açıklama yapan İl Milli Eğitim Müdürü FatihBaşak, "Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi" Projesi'nin dezavantajlı çocukların ve ailelerinin gündüz çocuk bakım ve okul öncesi eğitime kayıt ve devamlarını artırmaya katkı sağlamayı amaçladığını belirterek, "MEB kurumlarının, kamu kurum ve kuruluşlarının, belediyelerin ve STK'ların kapasitesini arttırmak ve toplum temelli modeller ve ortaklıklar geliştirmek yoluyla dezavantajlı çocuklar ve aileleri için nitelikli gündüz bakım ve okul öncesi eğitim hizmetleri oluşturmak ve geliştirmektir" dedi.

Projenin, pilot olarak seçilen Adana, Ağrı, Ankara, Diyarbakır, Erzurum, Hatay, İzmir, Mersin, Şanlıurfa ve Van illerinde uygulandığını ifade eden Başak, MEB ve UNICEF tarafından görevlendirilen Saha Koordinatörü Sevgi Özdinç'in Ağrı'daki ilgili kuruluşlar ile görüşmelere başladığını söyledi. Toplum temelli hizmetlerin; yerel düzeyde oluşum, yerelin ihtiyaç ve özelliklerine uygunluk, yerel katılım ve yerelden sahiplenme ilkelerine dayandığını dile getiren Başak, sözlerine şöyle devam etti:

"Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi kapsamında oluşturulacak olan toplum temelli erken çocukluk hizmetlerinin Milli Eğitim Bakanlığı koordinasyonunda, yerel yönetimler, kamu kurum ve kuruluşları, özel kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları işbirliği ile oluşturulması ve yürütülmesi, yerel kaynakların etkin bir şekilde kullanımı ile finanse edilmesi, özellikle okul öncesi eğitime erişimi olmayan ve erişim zorluğu yaşayan dezavantajlı çocukları yönelik engelli, yoksul, göç ile gelmiş, roman, kırsal ve dağlık bölgelerde yaşayan vs. oluşturulması, çocukların farklı ihtiyaçlarına göre şekillendirilebilme esnekliğine sahip olması yani tam günlük, yarım günlük, haftada 2-3 gün tam veya yarım günlük programlar, oyun otobüsleri, çocuk-ebeveyn programları ücretsiz olması, var olan ancak kullanılmayan/atıl durumda olan fiziksel mekanların donatılmasıyla hızlı bir şekilde ve düşük maliyetler ile oluşturulması, Millî Eğitim Bakanlığı onaylı eğitim programının vizyon ve ilkelerini temel alması ve Millî Eğitim Bakanlığı'nın kalite standartları temelinde hayata geçirilmesi öngörülmektedir."

Toplum temelli uygulamaların yaygınlaştırılması ile her çocuğun hizmetlerden ücretsiz olarak yararlanabileceğini, kadının ekonomik ve toplumsal hayata girişinin önü açılarak toplumsal kalkınmanın desteklenmiş olacağını belirten Başak, "Her çocuk en temel hakkı olan eğitimden yararlandıkça daha mutlu ve başarılı bir geleceğe adım atacak, ülke refahının artmasında pay sahibi olacaktır. Yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları, kamu kurumları, üniversiteler, meslek odaları, sendikalar ve ilgili tüm paydaşlar, toplum temelli uygulamaların yaygınlaştırılmasını destekledikleri ölçüde kamusal ve kurumsal sosyal sorumluluklarını yerine getirmiş ve bölgesel ve toplumsal kalkınmayı hızlandırmış olacaklardır" şeklinde konuştu.

0 yorum:

Yorum Gönder